Om mig

Mitt foto
Askim, Göteborg, West coast, Sweden
I am a woman "in the flower of my age". My great hobby is making silver jewellery out of silver clay and sterling silver. Sometimes I sell some too, because I cannot use it all myself. Other interests are SEVEN gorgeous grandchildren - nine with my husband's two, gardening, books, kayaking, photo... I write this blog in English to keep up the language after my retirement. I was a teacher in English and French for 18 years (so I ought to have a blog in French too...) and assistant head at a school for 15 years. My second blog shows my handmade silver jewellery. http://lillemorssilversmycken.blogspot.com

fredag 22 februari 2008

Det går en ängel runt vårt hus.../Angel made of silver clay

The model of this angel was made of straw and hung in the Christmas tree. I put silverclay paste on the straw angel in many layers and decorated with silverclay in syringe. Finally I burnt it all - the straw disappeared and the silverclay turned into silvermetal. (Finesilver, that is 999/1000 silver.)
It's magic every time I do this! The halo is made of sterlingsilver, stuck with silverpaste. She's pretty, isn't she?!

8 kommentarer:

ewa-christine sa...

Änglavind tycker jag är ett fint ord. Änglavakt likaså. Änglar är tacksamma för dom ger lite mer än bara en bild utan också en tanke.
Jättefina
kram Ewa-Christine

ewa-christine sa...

Tack för din kommentar på bloggen min. Tänkte på detta, man måste vara aktiv till 1.000 och då händer det grejer. Eller hur??
Jag går in på en blogg förutsättningslöst och kommenterar och det är nog det som skiljer aktiva och passiva bloggare åt.
Mitt tips alltså.
Kram Ewa-Christine

ewa-christine sa...

Hej igen
Nu har min dator varit hos "doktorn" och allt går fort som bara den. Fin bild, man skall våga helt klart.
Positiva hälsningar
Ewa-Christine

Lillemor sa...

Tack för alla kommentarer!
Skönt att din dator mår bra igen.
Själv är jag lite krasslig just nu, men jag hoppas vara bra tills i övermorgon, då vi ju ska upp till Långberget.
Har i alla fall gjort ett smycke med fusad glascabochon idag. Har inte bränt än - spännande. Blir det bra kommer det på bloggen!

ewa-christine sa...

Undrar just hur ett "monogram" i silver kan se ut med dagens ögon.
Kanske en idé för en silverkonstnär.
Ha det och kör försiktigt till Långberget.
kram Ewa-Christine

Lise sa...

Takk for kommentar på min blogg - og velkommen i bloggverden. Smykkene dine er nydelige, men mest av alt liker jeg engelen. Nyt våren!

ewa-christine sa...

Hej där
Inte hört något på länge och inga nya bilder. Jag har fattat att man måste vara aktiv på bloggen, så nu har jag lagt in lite mer sen sist.
Hoppas att du gör många fina saker, jag tycker att dina arbeten är otroligt vackra.
Ha det gott i helgen
Med positiv hälsning
Ewa-Christine

ewa-christine sa...

Tack för kommentaren på bloggen. Ja jag är flitig, och ja jag har många bollar samtidigt även jag. Det är bra för då hinner man göra lite olika teman och sedan så har du lite att ta av. Du kommer säkert du också.
Jag håller på att försöka lägga in fortfarande nya adresser, men i morgon får jag hjälp.
Ha det gott och trevlig Påsk du också.
Vet du jag har köpt en ny kamera en systemkamera, märke Nikon! Jättespännande.
Ha det
kram Ewa-Christine