Om mig

Mitt foto
Askim, Göteborg, West coast, Sweden
I am a woman "in the flower of my age". My great hobby is making silver jewellery out of silver clay and sterling silver. Sometimes I sell some too, because I cannot use it all myself. Other interests are SEVEN gorgeous grandchildren - nine with my husband's two, gardening, books, kayaking, photo... I write this blog in English to keep up the language after my retirement. I was a teacher in English and French for 18 years (so I ought to have a blog in French too...) and assistant head at a school for 15 years. My second blog shows my handmade silver jewellery. http://lillemorssilversmycken.blogspot.com

söndag 22 mars 2009

Pendant in sterling and silverclay

Kristina Bergström gave a course in mixing sterling and silver clay - to make the most of it so to say. I made the ring I described below and this pendant. I made a silicon model of a button and stuck it on a sterling silver piece. I made a hole in the middle of the sterling, so from the back you can see the 999 stamp for fine silver and my signature. It is also stamped with 925 for sterling silver. To the left is a little oval that is to be part of a bracelet. It is also made of sterling silver with a a couple of silver clay leaves on it.

3 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

Vad du gör mycket fint och roligt!

ewa-christine sa...

Lillemor, dessa blev jättevackra. Det är mycket trevligt att följa dig i din "silversmidesbana"....tänk vad skapande och kreativ du är med ditt silver!!

Anonym sa...

hej! såg precis att du kommenterat i min blogg! vilka fina smycken du gör! har också varit sugen på att testa silverlera, men tycker det verkar svårt! Jag köper mina brickor från www.continenta.com de är superfina! För att få texten så jämn fuskar jag och sätter två remsor med eltejp på brickan, med ca 3 mm glipa sen stansar jag bokstäverna i mellan, det bli jätterakt och fint! vänlig hälsning Therese